1394-04-03 15:34
1955
0
16588

چرا ازدواج با زنان پیامبر(ص) ممنوع بود؟

آیت‌الله سبحانی گفت: ممنوعیت ازدواج با زنان پیامبر(ص) برای حفظ مصالح بوده است تا کسانی از شأن آنان برای رسیدن به خلافت سوءاستفاده نکنند.

به گزارش گلستان ما، آیت‌الله جعفر سبحانی در درس تفسیر خود در مجتمع آموزش عالی فقه درباره آیه ششم سوره احزاب درخصوص اولی باالمومنین بودن پیامبر(ص) گفت: این بحث شمول فراوانی را در بر می‌گیرد یعنی پیامبر در محبت، قضاوت، در حکم و امر بر همه مومنین اولی است.

وی ادامه داد: محبت به پیامبر(ص) باید از صمیم قلب و همراه با عمل باشد و به پیروی از ایشان ختم شود و محبت زبانی فایده ندارد از جمله اینکه بحث شده که این محبت باید نسبت به عترت ایشان نیز ساری و جاری باشد.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر کسی امام علی(ع) را دوست داشته باشد همیشه سعی می‌کند دنباله رو ایشان باشد. این بحث همان بحث ولایت مطلقه است که باعث می‌شود پیامبر(ص) در همه امور بر ما ولایت داشته باشد که بر ائمه هم تسری می‌یابد ولی یک قلم به دست بدفهمی که فهم خاصی از دین ندارد این ولایت را با دیکتاتوری یکسان کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیامبر و اهل بیت(ع) هوا و هوسی در فعل و گفتارشان نیست ولی دیکتاتورها حاضرند برای خود دنیا را به آتش بکشند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در دامنه این ولایت، ولایت فقیه پدید آمده که در قانون اساسی آمده و علمای بزرگ هم آن را تایید کرده‌اند.

سبحانی اظهار کرد: در ادامه این آیه همسران پیامبر(ص) نیز امهات مومنین بیان شد‌ه‌اند که در اینجا نیز این سؤال پیش می‌آید که چرا خداوند فرمود هیچگاه همسرانتان مادران شما نمی‌شوند.

وی افزود: مطلب دیگر آن است که پیامبر(ص) پدر روحانی مردم است و همسرانش هم همسران روحانی مردم هستند نه مادران واقعی، مانند امام علی(ع) که پدر روحانی مرم است نه جسمانی در اینجا نیز مباحث زیادی وجود دارد از جمله اینکه حرمت ازدواج با زنان پیامبر(ص) نازل شد و عدم جواز بنابر مصالح خاص امت اسلامی بود و نه چیز دیگر./ ایسنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.